16-05-202313:00

#ЗнайСвоїПраваКредити: що на вас чекає, якщо прострочили кредит під час війни

   На час дії воєнного стану законодавство України не передбачає скасування нарахування відсотків за користування кредитними коштами. Тобто позичальник має сплачувати тіло кредиту та нараховані відсотки.

   На час дії на території України воєнного стану законодавством України не передбачено скасування нарахування відсотків за користування кредитними коштами, а отже таке нарахування є правомірним і позичальник має сплачувати тіло кредиту та нараховані відсотки.

   Офіс уповноваженого з прав людини Верховної Ради надав роз’яснення про особливості виконання зобов’язань за кредитом в умовах воєнного стану.

   Законом № 2120 внесено зміни до ЦК України, а також до Закону № 1734, які передбачають, що починаючи з 24 лютого 2022 року та у період дії в Україні воєнного стану та у тридцятиденний строк після його припинення або скасування у разі прострочення позичальником виконання грошового зобов’язання за відповідним договором, до позичальника не можуть бути застосовані штрафні санкції за таке прострочення.

   Відтак, громадяни не несуть відповідальність перед фінансовою (кредитною) установою, якщо прострочать зобов’язання за кредитом:

- у випадку прострочення зобов’язань за кредитом не буде нараховано штрафні санкції, зокрема штраф, пеня та інші платежі, які вказані у кредитному договорі;

- кредитор не має права підіймати процентну ставку за користування кредитом у випадку невиконання зобов’язань. За винятком, коли договір передбачає встановлення змінюваної процентної ставки;

- всі штрафи, пені та інші платежі, сплата яких передбачена договором про споживчий кредит, нараховані з 24.02.2022 року за прострочення виконання зобов’язань за кредитним договором, підлягають списанню.

 Нагадуємо, що у разі якщо фінансова (кредитна) установа порушує Ваше право як споживача фінансових послуг, Ви маєте право звернутися з відповідною заявою до безпосередньо до фінансової (кредитної) установи з якою укладено відповідний кредитний договір, для врегулювання питань кредитної заборгованості; Національного банку України, як регулятора в сфері надання фінансових послуг, який здійснює захист прав споживачів фінансових послуг ( гаряча лінія 0 800 505 240 або +380 44 298 65 55, nbu@bank.gov.ua для онлайн звернень; 

   а також до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини, який здійснює парламентський контроль за дотриманням конституційних прав та свобод людини і громадянина (гаряча лінія: 0800-50-17-20 (безкоштовно) 044-299-74-08 або hotline@ombudsman.gov.ua для онлайн звернень).