З початком функціонування підсистем (модулів) ЄСІТС відповідно до вимог процесуального законодавства адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб'єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов'язковому порядку.
З введенням в дію деяких норм процесуальних кодексів змінюється порядок вчинення дій, пов'язаних з початком функціонування ЄСІТС.
1.Змінюється порядок та форма подачі процесуальних документів до суду.
2. Запроваджується обов’язок реєстрації в суді процесуальних документів, поданих до суду в електронній формі.
3. Передбачається механізм сканування процесуальних документів, які надійшли до суду в паперовій формі.
4. Розгляд справи, її формування та зберігання, як і раніше, здійснюватиметься в паперовій формі.
5. Запроваджується у судів можливість надсилання сторонам справи повідомлень чи процесуальних документів в електронній формі.
6. Можливість ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді.
7. Можливість надсилання засобами ЄСІТС копій документів, поданих до суду однією стороною, іншій стороні по справі, якщо вона зареєстрована в ЄСІТС.
8. Змінюється порядок подачі до суду апеляційних та касаційних скарг в електронній формі.
9. Змінюється порядок проведення та фіксації судових засідань в режимі відеоконференції.