25-11-202117:05

Онлайн-зустріч з державними реєстраторами, уповноваженими особами , представниками територіальних громад, районних державних адміністрацій Київщини

Онлайн-платформи допомагають об’єднати та вирішувати нагальні питання тут і зараз.
Особливо, коли питання стосується відповідальної роботи реєстраторів.
 
Фахівці Відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації ЦМУ МЮ (м. Київ), зокрема, за участю керівника відділу Романа КУЧЕРЯВОГО за підтримки Департаменту економіки та цифровізації КОДА та безпосередньо Наталії МОСКАЛЕНКО_ПОГРЕБНОЇ провели онлайн-зустріч з державними реєстраторами, уповноваженими особами , представниками територіальних громад, районних державних адміністрацій Київщини.
 
Під час зустрічі обговорили новітні аспекти нормотворчості та в який спосіб це має відображення в сфері державної реєстрації:
 
Проєкт з акону України «Про адміністративну процедуру» - сучасні стандарти взаємодіі органів державної влади з фізичними та юридичним особами задля розгляду адміністративних справ
шляхом виконання чітко регламентованих адміністративних актів за визначеними правилами та процедурою.
 
Закон України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» - визначення термінів публічна послуга (в т. ч. й адміністративна послуга) та електронна публічна послуга; закріплення та дотримання принципу мінімізації паперової складової документообігу у відносинах між державними органами та заявниками-отримувачами публічних послуг.
 
Інвентаризація стану передання паперових реєстраційних справ об’єктів нерухомого майна та юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців в результаті зміни адміністративно-територіального устрою області та передання повноважень до новоутворених районів.
 
Відтак, окремо звернули увагу, що Закон України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» передбачає такі особливості:
 
Мінімізація паперового обігу документів в публічних відносинах;
 
Автоматична перевірка інформації та відомостей, що містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах органів влади, суб’єктом надання послуги без участі заявника;
 
Спрощення процедури надання документів/інформації, які перебувають в розпорядженні суб’єкта надання послуги та не містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах органів влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів державної реєстрації тощо, без участі заявника, але за умови надання копій відповідних документів;
 
Можливість надання документів у формі електронного відображення інформації засобами інформаційно-телекомунікаційних систем у випадках наявності законної вимоги щодо подання документів в паперовій формі;
 
Щодо ідентифікації особи заявника під час надання публічних послуг, а саме - процедура електронної ідентифікації особи в разі необхідності подання документів в паперовій формі з відповідною перевіркою повноважень з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем (в разі подання уповноваженим представником).
 
Резюмуючи проведену зустріч окреслили основні рекомендації:
 
Представникам підприємств БТІ відповідних громад, суб’єктам державної реєстрації на рівні громад та районів з метою дотримання вимог закону забезпечити виконання механізму електронної взаємодіі на рівні Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
 
Суб’єктам зберігання реєстраційних справ районних державних адміністрацій-правонаступників, утворених в результаті реорганізації, забезпечити належне виконання положень Порядку формування та зберігання реєстраційних справ в частині дотримання порядку зберігання справ та строків передачі реєстраційних справ в результаті зміни місцезнаходження/адміністративно-територіального устрою.