Протягом 1 кварталу 2021 року Колегією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, що діє при ЦМУ МЮ (м. Київ), розглянуто 64 скарги у сфері державної реєстрації.
Нагадуємо, що Колегія розглядає скарги на:
- рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію),
- дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах міста Києва, Київської області та Черкаської областей.
За результатами розгляду скарги приймається рішення про задоволення скарги у сфері державної реєстрації або про відмову у її задоволенні.
Досить поширеною є практика відмов у задоволенні скарги. Так, протягом січня-березня 2021 року Колегією прийнято 22 рішення про відмову у задоволенні скарги.
Тож сьогодні ми розкажемо у яких випадках скаржнику можуть відмовити у задоволенні скарги.
Так, якщо:
- скарга оформлена без дотримання встановлених вимог;
- на момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується;
- наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;
- наявна інформація про судове провадження у зв’язку із спором між тими самими сторонами, з тих самих предмета і підстав;
- є рішення цього органу з того самого питання;
- в органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
- скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
- закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
- розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
- державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства
приймається рішення про відмову в задоволенні із зазначенням мотивів не пізніше 10 робочих днів з дня її реєстрації.
Рішення про відмову у задоволені скарги з підстави оформлення її без дотримання вимог, визначених законом, не позбавляє скаржника права на повторне звернення з такою скаргою в межах визначеного законом строку.
Також зазначаємо, що рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені до суду.
Скаргу у сфері державної реєстрації можна подати наручно, шляхом надсилання поштою за адресами:
- 01001, м. Київ, провулок Музейний, 2Д, 02022
- м. Київ вул. Євгена Сверстюка, 15
- на електронну пошту
- vrz-kiev@ukr.net (скарга має бути підписана ЕЦП)
Рішення та висновки Колегії розміщуються на сайті Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) за посиланням:
За додатковою інформацією щодо стану розгляду скарги звертайтеся за номером (044) 521 95 31
пишіть на електронну пошту: info_kolegia_cmuju_kv@ukr.net
у Telegram: @kolegia_centraljust_bot
або у Viber - (066) 693 45 43.