15-03-201912:56

Сьогодні - Всесвітній день захисту прав споживачів

Ми живемо в епоху споживання і неможливо уявити день без покупок. Коли ми витрачаємо гроші на необхідні нам речі або послуги, очікуємо що у відповідь отримуємо якість. 15 березня світова спільнота відзначає день захисту прав споживачів. Першою країною, яка захистила права споживачів стали Сполучені Штати.   Цього ж дня, 1961 року американський президент Джон Кеннеді вперше в історії заговорив про такі права, а у виступі президента в Конгресі були сформульовані основні чотири права споживачів. Усі вони лягли в основу споживчого законодавства по усьому світу і досі залишаються незмінними.

  1. Право на безпеку та якість товару. Ви можете повернути будь який товар назад до магазину протягом 14 днів. Виключення: білизна, золоті вироби, дитячі іграшки та ще двадцять вісім категорій, які прописані у законі. Якщо ж товар не якісний і у вас залишився чек, ви вправі вимагати гроші назад за будь що. Така ж ситуація якщо виробник не вказав гарантійний строк.

Наприклад , якщо ви купили ювелірну прикрасу в крамниці і вам на момент покупки не повідомили про гарантійний строк вибору  який на теперішній момент відповідно до закону становить два роки, а під час вище вказаного терміну на виробі з’явилися пошкодження, не пов’язані з її експлуатацією – ви маєте право повернути назад свої гроші.

  1. Право на достовірну інформацію про товар. Завжди вимагайте документи, які підтверджують якість та місце виробництва товару. Придбаний товар не у офіційного представника однієї і тієї ж марки не гарантує сервісний ремонт та гарантійне обслуговування.
  1. Право на вибір. Не кожному українцю відомо, що у разі якщо технічний прилад вийшов з ладу та потребує гарантійного ремонту, сервіс де він ремонтується, за бажанням споживача повинен надати аналогічний прилад в користування, допоки ремонт не буде завершено.
  1. Право бути почутим і захищати свої претензії у суді.

У 1991 році Україна однією з перших на пострадянському просторі прийняла Закон «Про захист прав споживачів». Щоправда як показує практика, не всі знають свої права, адже лише 1% постраждалих громадян шукають справедливості в суді.

Низький рівень обізнаності наших споживачів поки що не дозволяє витіснити з ринку недобросовісних суб’єктів господарювання, швидше навпаки, найбільшим попитом, на жаль, користується саме найдешевша другосортна продукція, проте разом з тим неякісна продукція на українському ринку дедалі більше сприяє виробництву безпечних та якісних, а значить конкурентоспроможних товарів.