Ми живемо в епоху споживання і неможливо уявити день без покупок. Коли ми витрачаємо гроші на необхідні нам речі або послуги, очікуємо що у відповідь отримуємо якість. 15 березня світова спільнота відзначає день захисту прав споживачів. Першою країною, яка захистила права споживачів стали Сполучені Штати. Цього ж дня, 1961 року американський президент Джон Кеннеді вперше в історії заговорив про такі права, а у виступі президента в Конгресі були сформульовані основні чотири права споживачів. Усі вони лягли в основу споживчого законодавства по усьому світу і досі залишаються незмінними.
Наприклад , якщо ви купили ювелірну прикрасу в крамниці і вам на момент покупки не повідомили про гарантійний строк вибору який на теперішній момент відповідно до закону становить два роки, а під час вище вказаного терміну на виробі з’явилися пошкодження, не пов’язані з її експлуатацією – ви маєте право повернути назад свої гроші.
У 1991 році Україна однією з перших на пострадянському просторі прийняла Закон «Про захист прав споживачів». Щоправда як показує практика, не всі знають свої права, адже лише 1% постраждалих громадян шукають справедливості в суді.
Низький рівень обізнаності наших споживачів поки що не дозволяє витіснити з ринку недобросовісних суб’єктів господарювання, швидше навпаки, найбільшим попитом, на жаль, користується саме найдешевша другосортна продукція, проте разом з тим неякісна продукція на українському ринку дедалі більше сприяє виробництву безпечних та якісних, а значить конкурентоспроможних товарів.