25-12-202010:22

Відбувся круглий стіл «Відкритий діалог зі стейкхолдерами: процедури банкрутства» щодо вдосконалення ведення процедур банкрутства

Продовжуємо серію відкритих діалогів із юридичними компаніями щодо напрямків роботи юстиції.
 
24 грудня відбувся круглий стіл «Відкритий діалог зі стейкхолдерами: процедури банкрутства» щодо вдосконалення ведення процедур банкрутства.
У коворкінгу iHUB зібрались представники #центральнаюстиція: перший заступник начальника Центрального міжрегіонального управління Катерина Діброва, в.о. начальника відділу банкрутства Роман Ронський, заступник начальника відділу банкрутства Аліна Морозова та член Ради арбітражних керуючих України Ірина Сербін.

Через онлайн платформу Zoom до обговорення долучились заступник секретаря судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду при Верховному Суді України Ніна Ткаченко, суддя-спікер судової палати для розгляду справ про банкрутство КГС ВС Сергій Жуков.

Катерина Діброва розпочала діалог, роз’яснивши основні механізми процедур банкрутства – санації, ліквідації, погашення боргу боржника, а також новели, що передбачені Кодексом з процедур банкрутства, зокрема ті, що стосуються банкрутства фізичної особи.

Також корисним було роз’яснення Ніни Ткаченко. Вона чітко окреслила зміни, що відбулися в законодавстві з прийняттям Кодексу з процедур банкрутства: боржників та кредитора було позбавлено можливості укласти мирову угоду; всі справи, в яких боржник є стороною (визнання угоди недійсною, стягнення заробітної плати, корпоративні спорі), розглядаються в межах справи про банкрутство; з’ явилася процедура банкрутства фізичної особи (наразі такі справи були на розгляді в судах першої та апеляційної інстанцій и на її думку процедура потребує вдосконалення) та інші.

Заступник секретаря судової палати для розгляду справ про банкрутство також звернула увагу на те, що незважаючи на те, що кодекс мав більше прокредиторську мету, судова влада все ж намагається досягти справедливого балансу інтересів усіх учасників процесу. Наприклад, відсторонення арбітражного керуючого від виконання повноважень має відбуватися виключно за наявності відповідних підстав.

Суддя-спікер судової палати для розгляду справ про банкрутство Сергий Жуков, який входить до робочої групи по впровадженні новації у процедурах банкрутства, також прокоментував моменти щодо здійснення судового контролю в контексті підтримки балансу та закцентував на тому, що суд не має підміняти компетенцію арбітражного керуючого.
«Вирізняють загальні та спеціальні функції суду у справах про банкрутство. Серед спеціальних вирізняють контролюючу та організаційну. Головний акцент має бути на тому, що здійснення процедури має відбуватися у встановлені законодавством строки» - сказав він.

Він коротко розповів про судові процедури та підкреслив, що зважаючи на те, що процедура санації є більш складною, 80% справ знаходяться в процедурі ліквідації.
Судовою практикою було напрацьовано певні принципи розгляду справ про банкрутство, наприклад, судовий розсуд, принцип процесуальної економії, принцип безсумнівної повноти дій, принцип сумнівності правочинів.

Ірина Сербін, як представник Ради арбітражних керуючих, наголосила на необхідності забезпечення прав арбітражних керуючих, зокрема тих, що стосуються оплати праці. Відкритим, на її думку, залишається питання субсидіарної відповідальності у банкрутстві.
Також зауважила, що банкрутство фізичної особи є досить непростою процедурою через те, що потребує компетентних знань в різних галузях права – як сімейному, так і трудовому та спадковому.

Представники відділу банкрутства детально роз’яснили присутнім права та обов’язки арбітражних керуючих, зокрема, страхування професійної діяльності, надання необхідної інформації, дотримання встановлених законодавством строків та інші.

Переглянути відеозапис із круглого столу можуть всі бажаючі за лінком: https://www.youtube.com/watch?v=KxnLpKa9Nbo