31-03-202515:56

Державний реєстр прав на нерухоме майно: чому варто внести до нього дані про право власності і як це зробити

Передбачено кілька способів внесення інформації про власника до Державного реєстру прав:
- через портал Дія
- через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи)
- через нотаріуса.
 
Чому це важливо?
 Будь-які дії з нерухомістю можливі лише за умови наявності відомостей у Державному реєстрі прав.
 Лише зареєстровані права мають юридичну силу перед іншими особами. Зареєструвати нерухомість на себе може тільки її законний власник.
 Це створює додаткові гарантії та мінімізує ризик того, що недобросовісні особи спробують привласнити чужу власність.
 Реєстрація захищає майно від шахрайства, оскільки підробити паперові документи значно легше, ніж електронні записи в реєстрі.
 Державний реєстр прав запобігає незаконним операціям із нерухомістю.
 Завдяки реєстру сторонні особи не можуть отримати копії правовстановлюючих документів.
 Якщо документи про право власності відсутні, підтвердити це право можна за допомогою інформації з Державного реєстру прав без необхідності надання дублікатів.
Перелік документів можете знайти на нашому сайті за посиланням: https://centraljust.gov.ua/.../perelik-dokumentiv-na...
 
Для внесення інформації через Дію необхідно:
1. Отримати електронний підпис (кваліфікований електронний підпис);
2. Авторизуватися в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису;
3. Верифікувати особисті дані у профілі користувача, оновити їх за необхідності;
4. Заповнити онлайн-форму на отримання послуги;
5. Завантажити документи про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомості до 01 січня 2013 року у форматі PDF або JPEG;
6. Перевірити сформовану заяву та підписати її електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом.
 
Для внесення інформації через портал ЦНАП або через нотаріуса необхідно:
1. підготувати документи: паспорт, номер платника податків, правовстановлюючі документи щодо об’єкта нерухомого майна або їхні копії;
2. Звернутись до нотаріуса/реєстратора з цими документами;
для уточнення інформації щодо права власності реєстратор/нотаріус формує письмовий запит до Бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) для особистого звернення;
3. Направити письмовий запитом до комунального підприємства БТІ за територіальною приналежністю щодо нерухомого майна. Якщо таке бюро ліквідоване, необхідно звернутись до БТІ, яке стало правонаступником архівних документів;
 
Строки проведення реєстраційних дій:
Держреєстрація права власності та інших речових прав проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.
Зауважимо, що надання інформації з Державного реєстру прав у електронній формі здійснюється в режимі реального часу.
 
Чому варто внести відомості про своє майно до Реєстру речових прав та як це зробити?
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП) –це єдина державна база даних, що містить інформацію про зареєстровані права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти нерухомого майна.
Тому внесення відомостей про ваше нерухоме майно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП) є важливим кроком для забезпечення юридичного захисту та правової визначеності вашої власності.
Це особливо актуально для об'єктів, придбаних або оформлених до 2013 року, коли було створено ДРРП.