Навіть під час воєнного стану державні службовці повинні навчатись та підвищувати свій професійний рівень!
Чи є актуальним виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальної програми професійного розвитку державного службовця у 2022 році? Чи можна вносити до неї зміни?
Питання виконання державним службовцем індивідуальної програми професійного розвитку (далі – індивідуальна програма) закріплено на законодавчому рівні. Відповідно до статті 44 Закону України «Про державну службу» щороку для визначення якості виконання державними службовцями поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення про їх преміювання, планування їхньої кар’єри підлягають оцінюванню результати службової діяльності державних службовців.
Таке оцінювання проводиться на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків державних службовців, а також виконання індивідуальної програми.
Після проведення оціночної співбесіди безпосередній керівник спільно з керівником самостійного структурного підрозділу (у разі наявності) виставляє державному службовцю за виконання поставлених йому завдань оцінку (крім випадків, коли жодне із завдань не підлягає оцінюванню) з її обґрунтуванням за критеріями визначення балів згідно з додатком 4 до Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 591).
Для отримання максимального балу «4» державний службовець повинен, зокрема, пройти професійне навчання відповідно до індивідуальної програми, за результатами якого йому має бути нараховано не менше ніж 0,4 кредиту Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС).
В індивідуальній програмі згідно з Методичними рекомендаціями щодо складання, перегляду та моніторингу виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку), затвердженими наказом Національного агентства України з питань державної служби від 26 жовтня 2020 року № 201-20, рекомендовано зазначати професійні компетентності державного службовця, які потребують подальшого розвитку чи набуття, види професійного навчання, орієнтовні напрями професійного навчання (за потреби – теми професійного навчання), ураховуючи потреби у професійному навчанні, визначені за результатами оцінювання службової діяльності державного службовця, а також встановленні йому завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності (далі – завдання і ключові показники) на наступний рік. Як правило, під час складання індивідуальної програми відповідно до зазначених професійних компетентностей визначаються орієнтовні напрями/теми за кожним видом професійного навчання.
Підставою для внесення змін до індивідуальної програми рекомендується вважати перегляд завдань і ключових показників державного службовця на поточний рік.
Порядком проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 591), визначено, що завдання і ключові показники державного службовця можуть переглядатися у разі внесення змін до стратегічних документів державного та/або регіонального рівня, річного плану роботи державного органу, завдань, функцій та обов’язків, визначених у положенні про державний орган, положенні про відповідний структурний підрозділ, посадовій інструкції, але не частіше одного разу на квартал.
Звертаємо увагу, що при перегляді індивідуальної програми не рекомендується вносити зміни в частині професійних компетентностей, визначених за результатами оцінювання результатів службової діяльності державного службовця. Разом з тим, ураховуючи обставини, пов’язані з введенням правового режиму воєнного стану в Україні, у 2022 році у разі потреби внесення таких змін допускається.