Державний реєстр – це своєрідна база даних, де зібрано та систематизовано інформацію про кожного, хто має заборгованість по аліментах. У народі її називають «дошка ганьби». Саме так, адже у нього включені підприємства, що заборгували по виплаті заробітної плати, боржники по аліментах та інші.
Яка інформація про боржника вноситься до реєстру?
Відомості про боржників, включені до Єдиного реєстру боржників, є відкритими та розміщуються на офіційному сайті Міністерства юстиції України.
У реєстрі можна знайти:
- ім’я, прізвище, по батькові боржника,
- його дату народження.
Якщо мова про юридичну особу – то в реєстрі міститься ідентифікаційний код особи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб.
В обов’язковому порядку в реєстр вноситься інформація про найменування органу або прізвище, ім’я, по батькові та посади посадової особи, яка видала виконавчий документ або дані приватного виконавця, контактну інформацію для зв’язку з ним.
Однією з функцій реєстру є запобігання відчуження боржниками майна.
Відповідно до букви закону, нотаріуси та інші державні реєстратори перед здійсненням будь-якої угоди з відчуження майна зобов’язані перевірити інформацію з Єдиного реєстру боржників.
У випадку, якщо в ході перевірки стане зрозуміло, що особа, яка звернулася до нотаріуса/реєстратора для проведення угоди, наприклад, відчуження нерухомого майна значиться у реєстрі боржників, нотаріус або реєстратор зобов’язаний відмовити у здійсненні реєстраційних дій та у той же день повідомити органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю про майно, з питань відчуження якого звернувся боржник.
Не пізніше наступного дня з моменту отримання повідомлення виконавець в обов’язковому порядку повинен прийняти рішення про накладення арешту на таке майно.
Крім проблемних питань, які можуть виникнути при спробі відчуження майна, не слід забувати і про те, що інформація внесена до реєстру є відкритою і може бути перевірена кредитором у разі необхідності отримання кредиту, а також роботодавцем при прийомі на роботу.