Фахівці юстиції можуть відмовити у державній реєстрації нормативно-правового акта (НПА) у випадках, прямо передбачених законодавством. Основним нормативно-правовим актом, що регулює це питання, є Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731.
Згідно з цим Положенням, основними підставами для відмови є:
Невідповідність Конституції, іншим актам законодавства України, міжнародним актам з питань прав людини, прав осіб з інвалідністю, міжнародним договорам України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, та зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), видання без урахування практики Європейського суду з прав людини, зокрема акт:
Неузгодження із суб’єктами нормотворення та/або з іншими заінтересованими органами, відсутність позиції уповноважених органів щодо нормативно-правового акта з питань, що стосуються соціально-трудової сфери та/або прав осіб з інвалідністю;
Неузгодження з дорученням, даним органу, що видав акт.
У разі відмови у державній реєстрації, суб'єкт нормотворення отримує відповідне письмове повідомлення із зазначенням конкретних причин відмови. Нормативно-правовий акт, у державній реєстрації якого відмовлено, підлягає скасуванню суб’єктом нормотворення у п’ятиденний строк з дня отримання рішення про відмову в державній реєстрації акта.