В умовах війни особливо важливо отримувати державні послуги якомога швидше та доступніше.
Відтак, з перших днів війни уряд вніс зміни, якими дозволив проводити реєстрацію шлюбу у разі відсутності однієї/одного з пари, або й обох.
Однак, перелік громадян, хто може скористатись спрощеною процедурою ВИЧЕРПНИЙ.
До них відносяться:
- військовослужбовці Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Національної гвардії, іншого утвореного відповідно до законів України військового формування;
- поліцейські;
- особи рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Державної кримінально-виконавчої служби;
- особи начальницького складу Національного антикорупційного бюро, Бюро економічної безпеки;
- працівники закладів охорони здоров'я.
Не переживайте, зареєструвати шлюб без згоди або відома особи не можна, оскільки обов'язковою умовою є відеозв'язок.
Як подати заяву на укладання такого шлюбу?
Визначені урядом категорії мають подати заяву про державну реєстрацію шлюбу своєму командиру (ця заява автоматично вважається фактом надання згоди), а далі командир засвідчує справжність заяви.
Заява має містити відомості про заявника та про особу, з якою він бажає зареєструвати шлюб: прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), дату народження, громадянство. У разі обрання прізвища нареченого (нареченої) або приєднання до свого прізвища прізвища нареченого (нареченої) — також відомості про обране прізвище
Факт реєстрації шлюбу, якщо один із наречених є військовослужбовцем, також може засвідчуватися актом про укладення шлюбу, який складається безпосередньо командиром (керівником) військовослужбовця та скріплюється гербовою печаткою відповідного органу.
Акт може складатися без особистої присутності одного чи обох наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку з тим із наречених, хто відсутній, або з обома відсутніми нареченими.
Крім того, факт реєстрації шлюбу може засвідчуватися актом, який складається керівником закладу охорони здоров’я, в якому перебувають або працюють один чи обоє наречених та скріплюється печаткою (за наявності) цього закладу.
Акт може складатися в присутності обох чи одного з наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку з тим із них, хто відсутній, за участю двох свідків.
Звертаємо Вашу увагу, якщо акт про реєстрацію шлюбу складає командир чи головний лікар, його необхідно передати до будь-якого ДРАЦСу, щоб відділ вніс дані до державного реєстру.
Відтак, цей акт підтверджує, що шлюб вже зареєстровано. У такому випадку відділ вносить його в реєстр, після чого подружжя може отримати свої свідоцтва про шлюб у відділі, яким складено актовий запис про їх шлюб на підставі акта, або, у разі неможливості отримання свідоцтва в цьому відділі, у іншому в якому зручно.
Більш детально ознайомитись з порядком реєстрації можна за посиланням