Сьогодні кожен з нас на своєму фронті наближає перемогу над російським загарбником.
Щоб підтримати наші Збройні сили, багато українців почали займатись волонтерською діяльністю:
організовують збір коштів,
закупляють необхідні товари,
допомагають з перевезеннями тощо.
Чимало волонтерів працюють самостійно або ж приєднались до вже існуючих благодійних чи громадських організацій.
Для реєстрації власної громадської ініціативи варто слідувати кільком крокам:
Крок 1. Підготувати Статут організації
Статут - це основний документ, який визначає, як живе ваша громадська організація. Які в ній правила, хто керує організацією, і що відбувається з майном організацій. Законодавство України має ряд вимог до статутів громадських організацій, які прописані в статті 11 Закону України "Про громадські об'єднання" та ст.133.4 Податкового кодексу України.
Крок 2. Провести установчі збори засновників
Для створення нового громадського об'єднання повинно бути мінімум 2 засновники.
Для громадської організації це фізичні особи, громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 18 років, а молодіжної та дитячої громадської організації - 14 років.
На установчих зборах необхідно визначити та з урахуванням вимог визначених ст. 9 Закону України “Про громадські об'єднання” зафіксувати у протоколі:
- Дату та місце проведення установчих зборів;
- Осіб, які брали участь в установчих зборах;
- Мету (цілі) діяльності;
Назва має бути викладена державною мовою;
- Організаційно-правову форму;
- Керівника, органи управління;
- Відповідальну за реєстрацію особу;
- Затвердити Статут.
Крок 3. Підготувати пакет документів
Відповідно до ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” пакет документів для реєстрації складається з:
- заяви про державну реєстрацію;
- протоколу установчих зборів засновників та реєстру осіб, які брали участь у таких зборах (у додатку разом з протоколом) (пронумерований, прошитий та підписаний головуючим і секретарем зборів);
- відомостей про керівні органи і уповноважену особу для здійснення реєстраційних дії;
- статуту (пронумерований, прошитий та підписаний засновниками).
Усі документи подаються в 1 екземплярі і завірення у нотаріуса не потребують (крім випадку надсилання документів поштовим відправленням).
Документи потрібно подати до державного реєстратора протягом 60 днів після проведення установчих зборів.
Вимоги до оформлення документів визначені статтею 15 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”.
Крок 4. Подати документи
Строк розгляду документів та реєстрація громадської організації здійснюється невідклано. Проте, зважаючи на завантаженість реєстраторів, процедура може зайняти деякий час.
На час війни діє екстериторіальність у вчиненні реєстраційних дій, тож можете звертатись до реєстраторів у будь-якому кучтоку країни, чи надсилати документи з ЕЦП електронною поштою.